Voor de volgende behandelingen kunt u terecht bij uw mondhygiënist:

• Er wordt gewerkt met de EMS Master Prophylaxis, hierdoor is de behandeling zo goed als pijnloos!
  • Verrichten van preventieve behandelingen
  • Behandelen van gezwollen, rood en/of bloedend tandvlees
  • Parodontale behandelingen bij parodontitis (ernstige tandvleesontsteking met botafbraak)
  • Polijsten van tanden, kiezen
  • Gladmaken en reinigen van worteloppervlakken onder het tandvlees
  • Bacteriologisch onderzoek (kweek)
  • Preventieve behandeling bij zwangerschap, diabetes, hart- en vaatziekten en roken
  • Verrichten van een volledige gebitsreiniging waarbij plaque, tandsteen en aanslag worden verwijderd, wanneer nodig kan dit met een verdoving
  • Poets instructies
  • Advies over het zelf reinigen tussen de tanden en kiezen met behulp van tandenstokers en ragers
  • Voorlichting over een goede mondhygiëne om u te helpen gingivitis (tandvleesontsteking) en parodontitis (ernstige tandvleesontsteking met botafbraak) te voorkomen en te verhelpen
  • Advies en voorlichting over onder andere het ontstaan van cariës, invloed van voeding, vitaminen en algemene weerstand
  • Voorlichting en eventuele behandeling bij een slechte adem of vieze smaak in de mond
  • Instructies en nazorg behandelingen voor mensen met implantaten en/of een overkappingsprothese (klik-gebit)
  • Angst begeleiding
  • Kindertandheelkunde: Regulieren controles, sealen van de blijvende kiezen, behandelen van gaatjes in het melkgebit, trauma’s, voorlichting en preventie, voedingsadviezen
  • White spots (witte vlekjes op de tanden)
Voor en na foto’s van het behandelen van white spots
Halfjaarlijkse gebitscontrole
Tandvleescheck

Waarom Mondhygiënistenpraktijk Schoonhoven?

• Gediplomeerde mondhygiënist
  • Zeer ervaren en bekwaam
  • Persoonlijke aandacht voor de patiënt
  • Regelmatige bij- en nascholing
  • Vaste mondhygiënist
  • Er word gewerkt met Pien (een verzekeringscheck programma), zo kan er financieel met u meegedacht worden voor de behandeling die noodzakelijk is
  • Ruime openingstijden
  • Werkzaam met de nieuwste technologie, hierdoor is de behandeling bijna pijnloos!
  • Geen verwijzing nodig van uw tandarts, vrij toegankelijk voor iedereen
  • Vergoeding vanuit de aanvullende tandartsverzekering